5 alarmsignalen voor een nakend faillissement

5 alarmsignalen voor een nakend faillissement Incasso GeKa

Als ondernemer wilt u koste wat kost vermijden dat een van uw klanten de facturen niet meer kan betalen omwille van een nakend faillissement. Om te vermijden dat u in aanraking komt met faillissementen van klanten zijn er een aantal alarmsignalen waar u op kan letten. Wij hebben de belangrijkste … Lees verder

Hoe schrijft u een overtuigende aanmaning?

Incasso GeKa hoe schrijft u een overtuigende aanmaning?

Uit een recente studie van Graydon over het B2B betaalgedrag in België blijkt dat 31% van de facturen niet op tijd betaald wordt. Bijna 10% van de facturen wordt zelfs meer dan 90 dagen te laat of helemaal niet betaald. En dus moeten die onwillige klanten aangemaand worden om tóch … Lees verder

Waarop moet je letten als je een factuur wil protesteren?

Facturen protesteren, waarop moet u letten? Incasso GeKa-2

Facturen protesteren: opletten geblazen  Het is de normaalste zaak van de wereld dat je een factuur protesteert wanneer je niet akkoord bent met de inhoud, de berekening of wanneer de geleverde prestatie/dienst/producten niet conform de afspraken waren. Maar het blijkt niét de eenvoudigste zaak ter wereld om correct te doen. … Lees verder

Praktische incasso tip voor leveranciers

Tip voor leveranciers: voorkom problemen met bestellingen Wist u dat een bestelling eigenlijk alleen maar bindend is als ze wordt geplaatst door de zaakvoerder of gedelegeerd bestuurder van een vennootschap? Iedereen mag een bestelling plaatsen, maar ze is niet bindend als ze niet geplaatst is door degene die de bevoegdheid … Lees verder

Wat te doen om wanbetaling te voorkomen?| Incasso Geka

Stuur uw algemene voorwaarden tijdig naar uw klanten Iedere ondernemer krijgt er vroeg of laat mee te maken: klanten die hun facturen niet betalen. Juist omdat deze situatie bijna onvermijdelijk is, loont het zich u zo goed mogelijk voor te bereiden op wanbetaling door goede algemene voorwaarden op te stellen … Lees verder

GeKa , onze verrassing zit in het resultaat, niet in de kosten.

GeKa Incasso: onze verrassing zit in het resultaat, niet in de kosten Trouwe klanten aanporren om hun facturen te betalen is delicaat en onplezierig. Daarom specialiseerde GeKa zich in het menselijk en toch daadkrachtig innen van uw moeilijk inbare facturen, zelfs voor de kleine bedragen. Onze eerste focus ligt op … Lees verder

Goede voorwaarden zijn goud waard.

Het belang van goede algemene voorwaarden is niet te onderschatten. De algemene voorwaarden hebben eigenlijk het doel uw klant te informeren inzake zijn rechten en plichten. Indien u handelt met een particuliere klant dient deze uw voorwaarden te hebben gelezen en ondertekend voor akkoord. Bij een eventueel conflict kan hij … Lees verder

Onbetaalde facturen? Wat te doen?

Jef stapt naar de advocaat want hij heeft onbetaalde facturen. Jef heeft op voorhand geen idee van hoeveel het hem zal kosten. De advocaat van Jef begint meteen te bellen en aanmaningen te schrijven. Jef krijgt te horen dat het een rechtszaak gaat worden en dat zijn advocaat zal gaan pleiten. … Lees verder

De voordelen van samenwerken met een incassobureau.

Wanbetalers, openstaande facturen, herinneringen, aanmaningen, loze beloftes … Het zijn allemaal tijdrovende termen waarmee elke ondernemer vroeg of laat mee te maken krijgt.  Termen waarin wij als incassobureau gespecialiseerd zijn, het is ons vak. Het inschakelen van  een incassobureau kan u dus van veel kopzorgen besparen en zal u zowel op korte … Lees verder